Blog 7. November 2018

Byť efektívnejší v práci? Dá sa to?

Bez ohľadu na pozíciu alebo odvetvie v ktorom sa nachádzame, v istých momentoch si prajeme vyššiu výkonnosť v práci a v dosahovaní našich cieľov. Výkon je však oveľa viac ako len vymazávanie úloh zo zoznamu - ide o to, robiť presne to, čo je dôležité. Našťastie, niekedy stačí urobiť len malé zmeny v každodenných pracovných návykoch pre efektívnejšiu prácu. Ponúkame zopár tipov:

Neblokujte sa nekonečným zoznamom úloh. Skúste si vybrať len zopár dôležitých úloh, ktoré chcete dokončiť v jeden deň a zamerať sa na ne. Ak sa vám podarí ich splniť skôr stále si môžete priložiť ďalšie, nezabúdajte však pritom na ich zvládnuteľnosť. Zvažujte reálne koľko času máte k dispozícii na jednotlivé úlohy a čo môžete urobiť.  Premýšľajte vopred o ďalších krokoch. Často odkladáme dôležité veci len preto, že nevieme, odkiaľ začať. Ak však budeme mať jasno, čo potrebujeme urobiť ďalej, je oveľa jednoduchšie nestratiť niť. Preto má zmysel si nastaviť aj "ďalší krok" pri dokončení čiastkovej úlohy, aby ste sa mohli sústrediť na svoju prácu nasledujúci deň. Nastavte si priority a začnite s plnením najdôležitejšej úlohy ako prvej. Ráno sme zvyčajne viac motivovaní a kreatívni. Vytvorte si priestor pre prácu bez rozptyľovania, kde môžete v prípade potreby nerušene premýšľať. Dávajte pozor na dobrú a jasnú komunikáciu. Všetci musíme občas spolupracovať s inými ľuďmi. Účinná spolupráca je preto rozhodujúca pre zvýšenie vlastnej výkonnosti. Najlepším spôsobom, ako zabrániť zbytočnému prepracovaniu a plytvaniu, je zabrániť nedorozumeniam v dôsledku zlej komunikácie.

Dokonca ani čas pri čakaní v rade v obchode, v autobuse, vo výťahu apod. nemusí byť nutne premárneným časom. Môžete ho využiť k čítaniu knihy, k odpovediam na niektoré e-maily, k prezeraniu si najnovších aktualizácií. Alebo môžete len sledovať svet okolo vás, nikdy neviete, kedy sa objaví ďalší skvelý nápad!

 

Obrázok zdroj: Photo by pixabay.com from Pexels